מאווררי תקרה
כלי עבודה

מדוע מומלץ להתקין מאווררי תקרה בבית?

מאווררי תקרה הם דרך קלה ומסוגננת לרומם כל חלל, במיוחד אם מיוצרים על ידי חברה המחויבת לעיצובים חדשניים.

מאווררים אלה באים בגדלים שונים, סגנונות וגימורים, כך שתוכל לבחור אחד כדי להתאים בצורה הטובה ביותר את העיצוב של כל חדר נתון. היצרנים מוסיפים גם תכונות חדשניות המשפרות את היעילות כמו שלט רחוק, מנועי זֶרֶם יָשָׁר, נורות לד ועיצובי להבים המושכים את העין המוסיפים יעילות.

מהם מאווררי תקרה?

מאווררי תקרה הם גופים חשמליים עם מנועים המיועדים להזרמת אוויר. הם מתאימים הן למגורים והן למסגרות מסחריות ומגיעים במגוון עיצובים וסגנונות.

מאוורר טיפוסי כולל ארבעה משוטים המחוברים למנוע שלו עם מצבי מהירות מרובים שניתן לנהל באמצעות שלט רחוק או מתג קיר.

חלק מהאוהדים חסכוניים באנרגיה מאחרים ויכולים לעזור להפחית את עלויות האנרגיה בעונת הקיץ, ומספקים אלטרנטיבה מצוינת ליחידות מיזוג אוויר.

מאווררי התקרה היעילים ביותר משתמשים במנועי אינדוקציה של 20 מוט עם פגזי רוטור מאלומיניום יצוק שנועדו לפזר חום במהירות תוך סיבוב מהיר, תוך שימוש בכ-50 וואט לשעה ולהיות יעילים יותר בקירור מאשר דגמים סטנדרטיים.

כמו גם מתנהג כמו אוהדים, רבים גם מצוידים אורות ותכונות אחרות, כולל שלט רחוק אלחוטי לשליטה ערכת האור הכלול עם כמה אוהדים.

מאווררי תקרה רבים כוללים פקדי שרשרת משיכה המחוברים לבקרות מהירות משתנה; זה יכול להקל על התאמת מהירות וסיבוב המאוורר מבלי להגיע למכשיר שלט רחוק.

תכונות אחרות יכולות להשתנות בהתאם לסגנון המאוורר ויכולות לכלול ירידות (צינורות מתכת המשמשים להשעייתו מהתקרה), בתי מתג ומנורות עם אורות למעלה או למטה.

מאווררי תקרה אלה היו פעם נפוצים מאוד בארצות הברית, אך הם פחות נפוצים בשל הפופולריות הגוברת של מיזוג אוויר חשמלי. עדיין נמצא נרחב ברחבי העולם ונחשב שיטות חסכוניות של קירור בתים או בניינים גדולים, מאווררי תקרה כאלה נשארים אפשרויות פופולריות.

חלק ממאווררי התקרה התעשייתיים כוללים שלושה או ארבעה להבים העשויים מפלדה או אלומיניום לתנועת אוויר גדולה יותר על פני חללים גדולים יותר ממה שמודלים ביתיים יכולים לספק, כגון מחסנים, חנויות, בתי ספר, כנסיות, משרדים, מפעלים ונכסים מסחריים אחרים.

מאווררי תקרה תעשייתיים או מסחריים נוטים להיות חסכוניים יותר באנרגיה מאשר מאווררים ביתיים ועשויים לסייע בחיסכון בעלויות החשמל. אם אתה צריך פתרונות קירור, עם זאת, ודא כי כל האפשרויות כבר נחשב לפני קבלת החלטה.

האם מאווררי תקרה משתמשים בחשמל רב?

מאווררי תקרה נתפסים לעתים קרובות כבזבוזי אנרגיה; עם זאת, זה פשוט לא המקרה; למעשה הם יכולים לעזור להוריד את חשבון החשמל שלך בחודשי הקיץ בכך שהם חסכוניים יותר באנרגיה ממה שהם נראים.

מאווררי תקרה צורכים פחות אנרגיה משמעותית ממערכות מיזוג אוויר או מצננים בשל יכולתם להפיץ אוויר סביב החדר שלכם, ויוצרים אפקט קירור אידוי וחוסכים בצריכת האנרגיה.

יש מגוון של מאווררים זמינים כיום, החל מדגמים קטנים יותר המיועדים לחללים קטנים יותר כמו חדרי אמבטיה וכלה בדגמים חזקים שיכולים לקרר אזורים גדולים יותר. השימוש באנרגיה שלהם תלוי בגורמים כמו גודל המאוורר והגדרות צריכת החשמל, כמו גם משך השימוש – באיזו תדירות הם פועלים יכולים להשפיע גם על נתון זה.

גלה כמה מאוורר תקרה משתמש על ידי קריאת המדריך למשתמש שלו וחיפוש דירוג ההספק שלו; הכפל מספר זה עם המחיר של ספק החשמל שלך לקילו שעה כדי להעריך את עלויות ההפעלה.

הספק גבוה יותר נוטה להיות יקר יותר להפעלה; עם זאת, מאווררי תקרה סטנדרטיים משתמשים בדרך כלל ב -50 וואט או פחות ולכן הם אפשרויות חסכוניות לעלויות הפעלה.

רכישת גודל המאוורר המתאים יכולה גם לסייע בשליטה על עלויות החשמל. מאווררים קטנים המדורגים ב-40 או 50 וואט הם בדרך כלל הטובים ביותר עבור חללים קטנים יותר ואילו מאווררים בגודל בינוני עובדים נהדר במקומות בינוניים.

הקפד לכבות מאוורר תקרה ברגע שאתה עוזב חדר על מנת לחסוך בחשמל, ולשים לב לכיוונו בעת בחירת הגדרה חסכונית באנרגיה; חום הקיץ דורש שהוא יסתובב נגד כיוון השעון; בעוד שבחורף עליו להסתובב עם כיוון השעון כדי לדחוף אוויר חם כלפי מעלה.

מאווררי תקרה הם פתרון סביר ומעשי לשמירה על קור רוח בימי הקיץ החמים; הם תוספת חסכונית לכל בית או משרד. לפני רכישת אחד, עם זאת, הקפד להבין כיצד להשתמש בו בצורה הטובה ביותר כדי להפחית את עלויות השימוש בחשמל.

האם מאווררי תקרה מצליחים לקרר את חלל הבית?

מאווררי תקרה הם פתרון יעיל לשמירה על קור בבית מבלי לעלות עלויות אנרגיה מוגזמות או להזדקק למערכת מזגן/משאבת חום. מאווררי תקרה יכולים לסייע בהפחתת עלויות צריכת האנרגיה תוך שיפור איכות האוויר מבלי להזדקק לפתרונות יקרים של מיזוג אוויר/משאבת חום.

מזגנים יכולים לגרום לכל חדר להיראות קריר יותר ממה שהוא באמת על ידי מחזור אוויר חם העולה לכיוון התקרה בחזרה לחדר ובחזרה לכיוון המקור שלו – ביעילות קיצוץ בעלויות האנרגיה מכיוון שאינך צריך להפעיל את המזגן שלך לעתים קרובות או להגדיר אותו גבוה יותר ממה שהיית עושה בדרך כלל.

אם ברצונך למקסם את פוטנציאל הקירור של מאוורר תקרה, בחר אחד עם להבים ארוכים יותר בהשוואה לאחרים; זה יאפשר זרימת אוויר טובה יותר ויביא למהירויות מנוע נמוכות יותר.

התקנת המאוורר צריכה להתבצע במרחק של שמונה סנטימטרים לפחות מהתקרה כדי להשיג את השפעות הקירור שלה ולהיות מאוזנת כראוי כדי למנוע התנודדות או סיבוכים אחרים.

מאוורר מאוזן בצורה לא נכונה יכול להיות השלכות חמורות על הבטיחות שלך, במיוחד אם אתה מעל מטר וחצי. כאשר מסתובבים במלוא המהירות, הלהבים שלו עלולים לפגוע בראשך, ולפגוע או להרוג אותך.

בדוק אם להבי המאוורר מסתובבים בכיוון הנכון על ידי עמידה בקרבתו והרגשת זרימת אוויר. אם לא ניתן להרגיש תנועה, זה מצביע על כך שהם עשויים להסתובב בכיוון לא תקין למטרות קירור.

במקום זאת, עיין במדריך של המודל שלך להדרכה. כאשר פועלים בחודשי הקיץ, הלהבים צריכים להסתובב נגד כיוון השעון לקבלת אפקט קור רוח מרבי ותחושה קרירה יותר.

עונת החורף דורשת שהלהבים שלך יסתובבו בכיוון השעון כדי שיוכלו לשאוב אוויר חם לגופך, אך רוב הדגמים מציעים מתג חשמלי לשינוי הגדרה זו.

זכור כי עדיף לא להשאיר את מאוורר התקרה שלך פועל כל הזמן; פעולה זו עלולה להגביר את צריכת האנרגיה שלו ולהפוך אותו ליעיל פחות. השתמש בו רק בעת הצורך וכבה אותו כאשר אין צורך; זה יוריד עלויות תוך סיוע במניעת בלאי מיותר על המאוורר שלך.

למה משמשים מאוורר תקרה?

מאווררי תקרה הם מכשירי אוורור תלויים שנועדו להפיץ אוויר בתוך חדר, המשמשים לעתים קרובות בשילוב עם מכשירי קירור וחימום ביתיים. מאווררי תקרה משמשים גם לשיפור איכות האוויר באזור, ולהגברת רמות הנוחות של אנשים בתוכו.

להבי מאוורר תקרה התלויים מרכזת ומסובבים על ידי מנוע חשמלי מספקים זרימת אוויר בכל חדר נתון. העיצובים שלהם עשויים לאפשר את התנועה של כמויות שונות של אוויר בהתאם הן לעיצוב שלהם והן לצרכים של הסביבה המיועדת שלהם.

כמה אוויר מאוורר תקרה יכול לנוע נקבע על ידי גורמים כגון מספר ואורך הלהבים, גובה הלהב (הזווית שהלהבים מסתובבים באוויר), איזון בין להבים, עיצוב מנוע, מהירות מנוע, תכונות עיצוב מנוע, אפשרויות בקרת מהירות מנוע, מנגנוני איזון ותכונות עיצוב מנוע – כל אלה משחקים בביצועיו. להב שטוח ודק מעביר פחות אוויר מאשר רחב אלכסוני כך שהביצועים האופטימליים שלו דורשים גודל מנוע קטן יותר.

שטח פני השטח של הלהבים משפיע גם על כמות האוויר שניתן להזיז על ידי מאווררים; שטחי פני השטח של הלהבים גדולים יותר פירושם שניתן להזיז יותר אוויר; עם זאת, הם עלולים לגרום לפעולה מהירה ורועשת יותר מאלה עם משטחי להב דקים או קצרים יותר.

כמו עם להבי מאוורר פלסטיק או ויניל, עץ, מדף ומתכת נוטים להתעלות על אלה העשויים מפלסטיק או ויניל עקב פיצוח לחות לאורך זמן. יתר על כן, איטום או גימור יכולים למנוע נזקים הנגרמים על ידי לחות כגון קילוף עיוות או נזק להכתמת להבי המאוורר הללו.

מאווררי תקרה יכולים לעזור לשמור על חדרים חמים יותר בחורף וקרירים יותר בקיץ. בחורף, יש להגדיר מאווררים כך שכיוון הסיבוב שלהם דוחף אוויר חם מלמעלה לחלל הכבוש שמתחת, ומשווה את טמפרטורות החדר שלעתים קרובות משתנות במידה ניכרת לרוחבו-דבר המכונה אפקט קור רוח שנמצא כמפחית את אי הנוחות של הדיירים עד ארבע מעלות צלזיוס.

אולי גם תאהב...