שיקום מבנים
שיקום מבנים

כיצד מתנהל תהליך שיקום מבנים? ‏

תהליך השיקום כולל שני שלבים. הצעד הראשון הוא להעריך את המבנה הקיים. חיוני תחילה להעריך את המבנה ואת כל מרכיביו החיוניים, כולל צנרת, חימום, קירור, בידוד וקוסמטיקה. ברגע שאתה מזהה את הנושאים, הגיע הזמן לתעדף אותם. השלב הבא הוא לבחור את החומרים ולסיים שיהפכו את הבניין ליעיל יותר. זה יאפשר לך לתעדף עלויות ולעבוד.

צוות השיקום יזהה לראשונה את סוג הבניין ואת מצבו לפני שיתחילו בתהליך השיקום. חשיבותו של הבניין תיקבע באמצעות סקר של המאפיינים והפריסה האדריכליים שלו. מידע זה יסייע להם להגיש בקשה למענקים ולציית לקודים ולתקנות. ברגע שהמידע הזה נקבע, הפרויקט יכול להתחיל. הבא, לזהות את החומרים שיצטרכו להיות מתוקנים. אם בניין ישן והידרדר ללא תקנה, יהיה קל יותר לקבוע אילו חומרים זקוקים להחלפה.

ברגע שיש לך ביסוס החומרים, אתה צריך ליצור תיעוד חוזה. מסמכים אלה יכללו המפרט שלך וציורי עבודה. המפרטים האלה חיוניים לקבלת הצעות מחיר מקבלנים. המסמכים האלה יתוו בדיוק מה נדרש ומה המחיר. מסמכים אלה יידרשו על ידי כמה לוחות בדיקה לפני שתוכל להגיש את הפרויקט שלך. ואז תצטרכו לעבור על רישומי פיתוח העיצוב והחוזים כדי למצוא את הנכון.

על מה צריך להחליט כאשר מבצעים שיקום מבנים?

ברגע שהחלטת איזה סוג של חומרים אתה רוצה לשחזר, אתה צריך להחליט את סוג השיקום שצריך לקחת. החומרים שאתה עובד איתם יקבעו את שיטות הטיפול הטובות ביותר. טיפולים מסוימים יכולים לגרום יותר נזק מאשר אחרים וחומרים חייבים להיות מוגנים. לדוגמה, חזית הלבנים מטופלת בצורה שונה מאשר ברזל מסולק, ובהתאם לסוג השיקום ולחומר, החומרים והטיפולים ישתנו.

חיוני להעריך את החומר ששימש לשיקום מבנים היסטורי. יש להתאים את החומרים למצבו המקורי. העבודה להיעשות חייבת להתאים למפרט. אתה יכול לשחזר כמה חומרים באמצעות כימיקל שלא פוגע בחומר. העידנים המלוכלכים והלבנים ישפיעו על הטיפולים. חשוב לשקול היטב את החומרים שבהם נעשה שימוש ואת שיטות השיקום.

בהתאם לחומר, החומרים המשמשים לשיקום צריכים להיות תואמים לחומרים שתעבדו איתם. חלק מהחומרים רגישים יותר מאחרים, וייתכן שהם זקוקים לטיפול מיוחד. השילוב הנכון של מוצרים יכול להגן על הבניין מפני השפעות מזיקות. הם גם מונעים חלודה. החומרים האלה אידיאליים לפרויקטים חיצוניים. למרות שיש להם סגנונות וצבעים שונים, לכולם תהיה אותה תגובה כימית.

זה רעיון טוב לחקור את ההיסטוריה של בניין היסטורי. עם הזמן, הבניין עלול לסבול מצורות רבות של נזק. חשוב להבין את הסיבות לנזק לפני שאתה מתחיל בתהליך השיקום. המכון הקנדי לשימור אתרים זיהה עשרה מקורות עיקריים לנזק למורשת. אלה כוללים מזיקים, אור שמש, אינפרא אדום ואור שמש. כוחות פיזיים אלה יכולים לגרום נזק בלתי הפיך בבניין.

הצעד הראשון בקביעת משמעות הבניין הוא לקבוע את ערכו. אם מדובר בבניין היסטורי, על האדריכל או קבלן השיקום להעריך תחילה את משמעותו. זה יעזור להם להשיג הצעות מחיר מקבלנים המסוגלים לעבוד במסגרת התקציב שלהם. בנוסף, המפרט חשוב להשגת אישור בנייה. ייתכן שקבלנים יצטרכו להגיש מסמכים אלה גם במקרים מסוימים לפני שיורשו לעבוד על הפרויקט. תהליך שיקום המבנה ההיסטורי יכול להיות מסובך אם הפרויקט נחשב להיסטורי.

ברגע שתזהו את חשיבות הבניין, השלב הבא יהיה לזהות את החומרים הדרושים לו ואת סוג עבודות השיקום הדרושות. תצטרך לזהות את המערך הייחודי ואת המאפיינים הארכיטקטוניים של נכס היסטורי כאשר אתה משחזר אותו. כדי לגלות איך הבניין נבנה ושימוש העבר שלו, תצטרך לחקור את ההיסטוריה של האזור. יש מסמכים באינטרנט בעוד אחרים נגישים רק דרך החוזה של הקבלן.

לרפטים נוספים על שיקום מבנים, לחצו כאן: https://agalor.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D/